Soluții AI în sănătate în România, un nou milestone: Rețeaua de Sănătate Regina Maria integrează tehnologia AI a startup-ului românesc Parol pentru prelucrarea sarcinilor administrative din cadrul consulturilor medicale
Fady Chreih, CEO Regina Maria: Adoptarea tehnologiei Parol în rețeaua noastră de clinici medicale este parte din strategia de digitalizare REGINA MARIA
Rețeaua de Sănătate Regina Maria, lider în furnizarea serviciilor de sănătate din România, anunță implementarea unui soft AI în clinicile sale, alături de Parol, un startup românesc care furnizează soluții de inteligență artificială menite să ușureze procesele administrative din cadrul consultațiilor. Platforma Parol generează, în timp real, rapoartele medicale în urma consultațiilor, ajutând medicii să aloce și mai mult timp pacienților.
Implementarea sistemului Parol începe printr-un program pilot, în clinici din trei orașe majore: București, Cluj Napoca și Timișoara. Această colaborare marchează încă un pas în digitalizarea și optimizarea serviciilor de sănătate în cadrul rețelei.
Fady Chreih, CEO-ul Regina Maria, subliniază impactul colaborării:„Adoptarea tehnologiei Parol în rețeaua noastră de clinici medicale face parte din strategia de digitalizare Regina Maria și reflectă angajamentul nostru constant față de inovație și excelență. Această inițiativă ne permite nu doar să eficientizăm procesele administrative, ci și să ne aliniem mai bine la valorile noastre fundamentale, asigurându-ne că fiecare decizie și acțiune contribuie la îmbunătățirea continuă a calității îngrijirii oferite pacienților noștri.”
Claudiu Pândaru, CEO-ul Parol, a comentat, de asemenea, colaborarea, spunând:„Misiunea noastră la Parol este de a transforma documentația medicală, făcând-o mai eficientă și mai puțin intruzivă. Lucrând cu Regina Maria, aducem această viziune la viață, asigurându-ne că medicii pot să se concentreze pe ceea ce fac cel mai bine – îngrijirea pacienților.”
Sistemul Parol este proiectat să genereze automat rapoarte medicale prin interpretarea precisă a conversațiilor dintre doctor și pacient în documentație structurată. Acest lucru nu numai că simplifică procesul de documentație, dar și îmbunătățește acuratețea înregistrărilor medicale, contribuind la o îngrijire mai bună a pacientului.
Astfel, medicul poate să dedice și mai mult timp în cabinet pacientului, contribuind la consolidarea interacțiunii dintre cei doi. Impactul expansiunii timpului petrecut în cabinet este unul benefic în primul rând pentru pacient, pentru că presiunea asupra acestuia în a oferi medicului toate informațiile necesare evaluării stării de sănătate scade, iar sentimentul de siguranță și încredere crește proporțional.
“În era digitală în care trăim, adoptarea soluțiilor inovatoare precum Parol nu este doar o opțiune, ci o necesitate pentru a ne alinia la standardele de excelență în îngrijirea medicală. Acest software, prin înregistrarea detaliată și precisă a conversațiilor dintre medici și pacienți, nu doar că facilitează un proces de documentare mai complet, ci ajută și la organizarea mai eficientă a informațiilor. Implementarea sa la nivel de rețea marchează un pas esențial în evoluția spre un sistem de sănătate adaptat nevoilor complexe ale societății contemporane, unde fiecare detaliu poate face diferența în asigurarea unei îngrijiri de calitate superioară.”, a completat Directorul Medical din cadrul Policlinicilor Regina Maria, dl Dan Dimitriu.
Parteneriatul plănuiește să extindă implementarea sistemului Parol în toate cele 56 de clinici din cadrul Rețelei de sănătate Regina Maria din întreaga țară, consolidând și mai mult poziția companiei drept pionier în adoptarea și promovarea soluțiilor digitale inovatoare în sănătate.
Despre Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA
Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este lider în calitatea serviciilor medicale din România, fiind singurul operator care deține trei spitale cu acreditări internaționale. Prin cele 16 acreditări deținute – o performanță unică în Europa Centrală și de Est, REGINA MARIA demonstrează constant angajamentul său pentru excelența medicală și siguranța îngrijirii pacienților.
În ultimul deceniu, peste 625.000 de recenzii au fost acordate de pacienți medicilor REGINA MARIA, printr-un sistem unic de acordare a feedback-ului, ajungând astfel la o medie de 9,55 la nivelul Rețelei.
Rețeaua este, totodată, lider în digitalizarea sănătății în România – aplicația medicală REGINA MARIA fiind cea mai descărcată și utilizată aplicație de acest tip, cu aproape 1,4 milioane de conturi de pacienți.
REGINA MARIA a inovat și segmentul serviciilor medicale pentru companii, lansând în premieră în România conceptul de abonamente corporate, în urmă cu 27 de ani. Compania gestionează în prezent un portofoliu de peste 830.000 de abonamente. În plus, REGINA MARIA a investit mai mult de 250 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România, prin modernizarea sau deschiderea de noi locații, achiziția de aparatură performantă și pregătirea echipelor medicale.
Rețeaua este singura companie de servicii medicale din România care a preluat în totalitate și a integrat cu succes 50 de alți jucători de pe piață, având acoperire națională prin sute de locații proprii și clinici partenere. Compania reunește peste 11.000 de angajați și colaboratori și oferă servicii complete de spitalizare și chirurgie, maternitate, policlinică, imagistică, laborator și stocare de celule stem, unui număr de aproximativ 6,5 milioane de pacienți.
DespreParol
Parol este o companie de tehnologie specializată în soluții AI pentru industria medicală, iar sistemul este funcțional în română, engleză și spaniolă. Cu un accent pe îmbunătățirea eficienței documentației medicale, sistemul inovator Parol este proiectat pentru a îmbunătăți fluxul de lucru al furnizorilor de servicii de sănătate și pentru a îmbunătăți calitatea generală a îngrijirii pacienților. Startup-ul Parol a fost fondat de Claudiu Pândaru, Alex Livadaru, Alex Țepeș și Valentin Ichim. (parol.app)
Articol susținut de Regina Maria