Sari direct la conținut

Primăria Capitalei a scos în achiziție reabilitarea a încă 21 km cale dublă de rulare pentru tramvaie

HotNews.ro

Primăria Capitalei a scos în achiziție publică reabilitarea a încă 21 km cale dublă de rulare pentru tramvaie, a anunțat primarul Nicușor Dan pe pagina de Facebook. Valoarea investiției se ridică la peste 85 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până pe 31 ianuarie.

Achiziția a fost împărțită în două loturi:

  • Lotul 1 – reabilitare 18 km linie tramvai pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan. Pe acest tronson circula linia de tramvai 40, care leagă cartiere importante ale orașului, de la Piața Sfânta Vineri până la Complexul RATB Titan.
  • Lotul 2 – reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55 pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac.

În luna noiembrie, Primăria Capitalei a semnat contractele pentru reabilitarea a circa 25 de km de linie de tramvai, fiind deja date ordinele de începere a lucrărilor. Lucrările de execuție ar urma să începă în primăvară, iar la linia 5 chiar în această iarnă, acolo proiectarea fiind deja făcută. Proiectarea și execuția durează între 9 și 18 luni, în funcție de lungimea fiecărui lot, iar valoarea lucrărilor este de circa 830 milioane lei. Cu cei 21 de km scoși la licitație vineri, municipalitatea va reabilitata toate liniile de tramvai nemodernizate din oraș.

Cele 12 loturi atribuite – 25 km – pentru care s-au semnat contractele sunt:

Linia tramvai 5 – pe str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa – lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). – valoare contract: 134 milioane lei;

  • Linia tramvai 16 – Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului – lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) – PROIECT CONSULT SRL (asociat) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat) – valoare contract – 65.7 milioane lei;
  • Liniiile 16 și 36 – Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor – lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat) – valoare contract – 217,3 milioane lei;
  • Liniile 44, 45, 46 – B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu – lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 98,8 milioane lei;
  • Liniile 23 și 27 – Bulevardul Marășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie – lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – constructor: Mari-Vila COM SRL – valoare contract 22,5 milioane lei;
  • Linia 14, 36 si 46 – Bulevardul Chișinău – lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 24,8 milioane lei;
  • Linia 46 – Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capăt terminal Republica – lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 39,8 milioane lei;
  • Linia 3 – Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet – lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract – 63,9 milioane lei;
  • Liniile 14 și 36 – bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului – lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă – constructor asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 112 milioane lei;
  • Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu – lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă – constructor URBAN PROFILE GRELE SRL – valoare contract – 12 milioane lei;
  • Linia 27 – Bulevardul Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest – lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract 39,4 milioane lei;
  • În evaluare se mai află tronsonul de pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache – Griviței – Bucureștii Noi” – lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – se așteaptă avizul ANAP.

Cine dorește să vadă harta la o rezoluție mai bună – click aici.

  • „Bucureștiul are o rețea de tramvai de circa 150 km, ceva mai puțin de 100 de km au fost reabilitați în anii 2000, printr-o finanțare obținută de la BEI în 1999 și noi ne-am propus să reabilităm restul de 50 km astfel încât toată rețeaua de tramvai din București să fie reabilitată.
  • STB a făcut DALI-ul, iar în baza acestuia a fost făcută o procedură de licitație pentru proiectare și execuție pentru 16 loturi. Din acestea au fost atribuite și semnate contracte pentru 11. A mai fost un lot special pentru care era făcută și proiectarea, pentru linia 5, pentru care de asemenea a fost atribuit și semnat contractul, deci avem 12 loturi.
  • În ceea ce privește finanțarea, avem pe POR 2021-2027 o sumă de 300 milioane de euro și imediat ce ghidul va fi publicat vom aplica pentru finanțare, restul de bani vor fi obținuți din împrumuturi care sunt scutite de la plafon și pentru asta am avut deja discuții preliminare cu BEI și BM”, a declarat primarul general, Nicușor Dan, în noiembrie, în cadrul unei conferințe de presă.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro