Sari direct la conținut

Peste 30 de voluntari au curățat mizeria din stația STB de pe Pasajul Basarab / Imagini înainte și după

HotNews.ro
Peste 30 de voluntari au curățat mizeria din stația STB de pe Pasajul Basarab / Imagini înainte și după

Peste 30 de voluntari au curățat sâmbătă stația STB de la Pasajul Basarab din București, într-o acțiune organizată de grupul de inițiativă ”Oraș curat”. Stația a fost inaugurată de Primăria Capitalei în 2012, dar de câțiva ani este murdară și plină de grafitti din cauză că pasajul nu este recepționat.

„Ne aflăm în zona zero a jegului în capitală, stația STB de la Pasajul Basarab, și aici vom face curățenie pe 3 și 4 septembrie. Vă aștept cu mare drag, încercăm să facem curățenie peste tot, probabil nu vom reuși să facem absolut totul cum a fost nou, dar dacă curățăm cam tot ce vedeți pe aici, eu sunt mai mult decât mulțumit”, este mesajul de mobilizare postat pe Facebook de Iulian Carp, de la grupul de inițiativă cetățenească ”Oraș curat”.

Sâmbătă, peste 30 de voluntari au dat curs invitației, iar până la finalul zilei bună parte din mizeria din stație a fost curățată. Acțiunea va continua și duminică.

”Gata prima zi! Voluntarii au fost extraordinari, treaba e aproape terminată. Mâine mergem să finalizăm. Am primit zeci de mesaje de hate, dar și de susținere pentru această acțiune. “Cineva” a chemat și poliția, iar agenții ne-au felicitat pentru ce facem”, se arată pe pagina de Facebook Oraș curat.

Cum arăta stația STB înainte

Voluntarii au curățat mizeria

Cum arată stația după

FOTO: Grupul de inițiativă ”Oraș curat”/Facebook

De ce Pasajul Basarab este neîntreținut de ani de zile

Pasajul Basarab și trotuarul rulant de acolo sunt neîntreținute de ani de zile. Cele două obiective se află în grija Primăriei Capitalei, dar municipalitatea nu poate investi acolo deoarece recepția finală nu a fost făcută.

Cum este posibil ca recepția finală să nu fie făcută la 10 ani de la inaugurare?

„În momentul în care s-au finalizat parțial lucrările la Pasajul Basarab ( la mometul inaugurării nu era finalizată parcarea de sub pasaj, lifturile, trotuarul rulant etc) și s-au făcut toate testele de rezistență, acesta a fost deschis circulației rutiere. Acest lucru a fost posibil pentru că pe vechiul regulament de recepție, prevăzut în H.G.273/1994, beneficiarii lucrărilor puteau prelua și pune în funcțiune părți din lucrare”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro, în 2018.

Reprezentanții instituției u spus că abia în 2017 s-au făcut procedurile pentru recepția lucrării, însă comisia de recepție a cerut expertizarea obiectivului.

„În anul 2017 s-a constituit comisia de recepție la terminarea lucrărilor, formată din specialiști ai PMB, RATB, Administrația Străzilor și ai Inspectoratului de Stat în Construcții care, în urma verificării lucrărilor executate și a documentelor suport a decis expertizarea întregii lucrări. Expertiza realizată de profesori universitari, ingineri de Univeristatea Tehnică de Construcții București este finalizată, fiind depusă în dată de 2 martie la Registratură PMB. După analiză acestei expertize comisia este în măsură să comunice rezultatele și măsurile ce se impun”, se arată în răspunsul Primăriei Capitalei.

Din cauza faptului că această procedura legală nu s-a finalizat, de întreținerea pasajului s-a ocupat constructorul. Abia după recepție, de întreținerea lui se va putea ocupă municipalitatea.

Dar recepția nu a fost făcută nici până acum. Municipalitatea a comandat o nouă expertiză.

  • ”Primăria Municipiului București a demarat procedurile pentru expertizarea tehnică a Pasajului Basarab având în vedere că expertiza veche a expirat.
  • După finalizarea acesteia și executarea remedierilor necesare, va fi demarată procedura de recepție, conform legislației în vigoare. În conformitate cu ultima expertiză se impun anumite remedieri (ca de ex. trotuarul rulant de la Gara de Nord care nu este funcțional, finisaje, etc.) la acest pasaj.
  • Subliniem că nu este vorba de defecțiuni majore care pot pune în pericol siguranța circulației”, se arată în răspunsul transmis recent de municipalitate.

Pe lângă problemele cu recepția, constructorul ASTALDI se judecă cu Primăria Capitalei și spune că a executat lucrări în plus de 111.652.227 lei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro