Sari direct la conținut

Livrarea de mâncare la domiciliu va deveni „activitatea numărul unu a poştaşilor" în următorii zece ani, susține directorul companiei naționale din Franța

HotNews.ro
Poștaș francez, Foto: Eric CABANIS / AFP / Profimedia Images
Poștaș francez, Foto: Eric CABANIS / AFP / Profimedia Images

Confruntată cu scăderea drastică a volumelor de corespondenţă, Poşta franceză se reinventează şi consideră că, peste zece ani, „principala activitate a celor 65.000 de poştaşi şi poştăriţe din Franţa” va fi livrarea de mâncare la domiciliu, un sector în creștere în care este puternic poziţionată, alături de cea a livrării de colete, relatează AFP. În 2023, „La Poste” a livrat 5 milioane de mese şi intenţionează să dubleze această cifră în 2024.

Philippe Wahl, directorul general al Poştei franceze, a fost audiat miercuri de senatori şi a prezentat câteva cifre dure pentru a ilustra realitatea pieţei de corespondenţă, notează News.ro.

În 1990, „70% din cifra de afaceri a Poştei” era generată de servicii poştale, cifră care va scădea „la 15% până la sfârşitul anului” 2024, a explicat el membrilor Comisiei de finanţe.

Scăderea considerabilă a volumelor de corespondenţă din ultimii zece ani a lăsat o gaură de peste 6 miliarde de euro în cifra de afaceri a companiei.

Această schimbare a obiceiurilor francezilor a determinat grupul să îşi transforme modelul de afaceri pentru a deveni mai puţin dependent de activitatea sa poştală.

Provocarea este de a se asigura că cei 65.000 de poştaşi ai Poştei „continuă să servească ţara, chiar şi atunci când nu mai există scrisori”, a declarat miercuri Philippe Wahl.

Un „pariu strategic” pe care Poşta „este în curs de a ieşi în câştig este (livrarea) coletelor şi a meselor”, a dat asigurări Philippe Wahl. În prezent, activitatea de colete „nu compensează activitatea de corespondenţă”. Totuşi, Poşta vizează o cotă de 67% din piaţa naţională de livrare de colete.

Pe lângă colete, Poşta este puternic poziţionată şi pe piaţa livrării de mâncare la domiciliu, un sector în creştere, mai ales în condiţiile unei populaţii în curs de îmbătrânire, ceea ce permite, de asemenea, companiei poştale să ofere un serviciu de proximitate.

În 2035, „cred că în Franţa, livrarea (de mâncare) va fi activitatea numărul unu pentru poştaşi şi poştăriţe”, preconizează Philippe Wahl.

Acest serviciu, care se adresează în principal persoanelor în vârstă, este asigurat în parteneriat cu centrele locale de acţiune socială (CCAS), spitale şi furnizori de servicii de catering specializaţi.

Poșta franceză vrea să dubleze numărul de mese livrate în 2024

„La Poste” livrează în prezent „mai mult de 15.000 de mese pe zi” pentru o piaţă de 150.000 de mese pe zi, ceea ce face din ea „principalul operator”, a declarat Philippe Wahl. În 2023, a livrat 5 milioane de mese şi intenţionează să dubleze această cifră în 2024.

Directorul general a fost interogat îndelung de către parlamentari în legătură cu închiderea oficiilor poştale, care sunt în prezent 7.000 şi care sunt din ce în ce mai puţin frecventate.

„Suntem în consultare” cu consilierii locali pe această temă, a insistat Philippe Wahl, subliniind că „La Poste” are un contract cu Asociaţia primarilor din Franţa.

Numărul persoanelor care merg în oficiile poștale, în scădere

„Nu avem dreptul să transformăm un oficiu poştal într-un cartier urban prioritar, dacă primarul nu este de acord”, a subliniat el.

Pentru a ilustra scăderea numărului de vizite la punctele de lucru ale Poştei, Philippe Wahl a dat exemplul oficiilor poştale locale: „În 40% dintre oficiile noastre poştale locale – în special în zonele rurale – sunt mai puţin de 5 persoane pe zi”.

Tot cu privire la chestiunea proximităţii, Philippe Wahl a promis că vor fi lansate „camioanele galbene”, birouri mobile multiservicii în zonele rurale. Acestea ar trebui să fie în funcţiune până la sfârşitul lunii aprilie, a precizat compania.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro