Sari direct la conținut

FOTOGALERIE Cum arată prima stradă inteligentă din România

HotNews.ro
FOTOGALERIE Cum arată prima stradă inteligentă din România

Prima stradă ”smart” din România se construiește la Cluj-Napoca, iar lucrările sunt pe ultima sută de metri, termenul de finalizare fiind 15 mai, a anunțat primarul Emil Boc pe pagina de Facebook. Strada va avea mobilier urban modern, ce permite încărcarea telefoanelor mobile sau tabletelor prin porturi USB, două stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, iluminat inteligent, iar mijloacele de transport nemotorizate au prioritate.

Lucrarea costă 4,3 milioane, bani ce provin din fonduri europene nerambursabile.

”Am verificat astăzi stadiul lucrărilor la str. Molnar Piuariu, proiect cu finanțare europeană ce presupune reamenajarea completă a tronsonului dintre străzile Fabricii de Zahăr și Dâmboviței, cuprinzând intersecția cu str. Teleorman. Investiția vizează crearea unui culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate. 48 de arbori noi vor completa copacii existenți pe acest tronson. De asemenea, va fi instalat mobilier urban modern, ce permite încărcarea telefoanelor mobile sau tabletelor prin porturi USB, precum și două stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, cu câte 2 locuri fiecare. Pe lângă reorganizarea spațială și dotările urbane menționate, este instalat un nou sistem de iluminat, inteligent, cu tehnologie LED și un sistem de irigare cu senzori”, a postat primarul Emil Boc pe pagina de Facebook.

Termenul de finalizare al lucrării este 15 mai 2020, iar dupa aceasta data constructorul va primi penalități de întârziere, conform contractului, dacă nu termină treaba.

Foto Facebook/Emil Boc

În detaliu, proiectul presupune:

• reorganizarea străzii prin eliminarea diferențelor de nivel între spațiul exclusiv pietonal și spațiul carosabil;

• refacerea întregii suprafețe de călcare;

• reorganizarea intersecțiilor;

• plantarea a 48 de arbori noi, arbuști;

* accesibilizarea spațiului public pentru persoanele cu dizabilități și protecția acestora (pavaje cu marcaje tactile integrate)

* propunerea unui concept de mobilare urbană modern şi coerent adaptat specificului străzii/zonei;

* lucrări pentru asigurarea iluminatului public şi de siguranţă modern şi performant care să permită creşterea eficienţei energetice;

* lucrări pentru iluminat festiv, iluminat arhitectural, telegestiune, evenimente publice;

* reducerea consumului de energie electrică şi implicit a gazelor cu efect de seră (ex. CO2), prin utilizarea unui sistem de iluminat performant, care folosește tehnologii ce permit reducerea fluxului luminos pentru anumite paliere orare.

* îmbunătățirea sistemului de colectare a apelor pluviale;

* toate elementele infrastructurii edilitare existente și propuse în zonă se vor rezolva în sisteme subterane moderne.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro