Sari direct la conținut

FOTO Primele 15 tramvaie noi, cumpărate de Primăria Capitalei, vor circula de sâmbătă, pe linia 41 / Un controlor va sta permanent în tramvai ca să prevină vandalismul

HotNews.ro

Primele 15 tramvaie noi, din lotul de 100, cumpărat de Primăria Capitalei de la Astra Arad, vor circula de sâmbătă pe linia 41, a anunțat Societatea de Transport București. Pe fiecare tramvai va fi un controlor dedicat, care va verifica biletele, dar și ca măsură de prevenire a actelor de vandalism.

Pe linia 41, în cursul săptămânii circulă 32 de tramvaie, din care 15 vor fi noi. Din iunie, când a venit primul tramvai de la Astra Arad, STB a instruit 91 de manipulanți care vor conduce noul model de tramvai.

Ca măsură de prevenire a actelor de vandalismn și pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil pe partea de informare și de monitorizare a activităților pe parcursul întregii zile.

„Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiții mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiție, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor”, a declarat Adrian Criț, Director General STB SA.

Sursa foto: STB

Ce facilități oferă noile tramvaie, potrivit STB:

  • Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC
  • Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
  • Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
  • Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
  • Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra
  • Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale
  • Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune
  • Conducătorii tramvaielor beneficiază de o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului.

Tramvaiele care circulă în prezent în București sunt făcute în perioada comunistă și cosmetizate de-a lungul timpului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro