Prima reacție a Metro Cash & Carry după delistarea magiunului de Topoloveni: decizia are la bază argumente economice solide
Metro a transmis joi după-amiază punctul său de vedere referitor la articolul publicat de HotNews.ro despre delistarea Magiunului Topoloveni, susținând că până acum nu au primit nicio înștiințare privind o eventuală chemare în judecată. De asemenea, retailerul susține că decizia de încetare a colaborării cu cei de la Topoloveni are la bază „argumente economice solide”.
Reamintim că ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat joi că a discutat cu Asociația marilor rețele comerciale cazurile prezentate de HotNews.ro cu două produse românești eliminate de la raft, respectiv magiunul de Topoloveni de către Metro și înghețata din Teleorman de către Carrefour. Acesta a spus că este în discuții cu Metro și că va avea o întâlnire săptămâna viitoare cu toate magazinele de retail pe aceste aspecte și a dat și un exemplu de alte produse românești care au fost reintroduse la raft în urma reclamațiilor.
Redăm mai jos punctul de vedere al retailerului:
„METRO Cash & Carry România promovează relații de afaceri corecte și etice cu toți partenerii săi contractuali, fără a exclude nicio categorie de producători și furnizori, fie ei locali sau internaționali. Modelul de afaceri al METRO îl reprezintă comerțul cu ridicata, în format modern cash & carry, și implică prezența la raft a acelor produse care îi pot deservi cel mai bine pe cei peste 100.000 de antreprenori români din industriile ospitalității și cea a comerțului tradițional, care ne sunt clienți, prin urmare întreaga noastră ofertă comercială este adaptată la nevoile de business și solicitările acestora.
- METRO a desfășurat o relație comercială cu Sonimpex Topoloveni SRL, încheiată cu peste un an în urmă, decizia încetării colaborării fiind bazată pe argumente economice solide. Ne dorim să subliniem faptul că susținem activ antreprenorii români, iar pe categoria gemuri/magiunuri colaborăm cu producători locali în proporție de peste 70%.
Ne delimităm de orice presupunere legată de o posibilă acțiune în judecată, până la momentul în care vom fi informați oficial. Până acum, nu am primit niciun document oficial în acest sens.
Considerăm că unele informații apărute în spațiul public sunt eronate și chiar defăimătoare la adresa politicii de preț a METRO în relația cu partenerii de afaceri și clienții noștri.