Sari direct la conținut

​Consiliul General a redus taxa pentru promovare turistică de la 2% la 0,5% din prețul unei nopți de cazare

HotNews.ro

Taxa pentru promovarea turistică a Bucureştiului va fi redusă, în 2021, de la 2% la 0,5% din veniturile de cazare pentru fiecare zi de sejur, potrivit unui proiect de hotărâre adoptat marți de Consiliul General al Municipiului București. Măsura vine în sprijinul industriei hoteliere, grav afectat de criza sanitară.

„Pentru anul 2021 se instituie taxa specială pentru promovarea turistică a Municipiului Bucureşti, care se calculează prin aplicarea cotei de 0,5% la venitul de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA. Persoanele fizice şi juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, inclusiv unităţile de cazare din economia colaborativă comercializate pe platforme tip Airbnb sau Booking.com au obligaţia ca în documentele utilizate pentru încasarea tarifelor de cazare să evidenţieze distinct taxa specială pentru promovarea turistică a Municipiului Bucureşti încasată”, prevede hotărârea.

„Mai pe româneşte, încercăm să venim în suportul industriei hoteliere, industriei de cazare, care este grav afectată, reducând acea taxă la un procent de 0,5%”, a declarat consilierul general USR -PLUS, Vlad Voiculescu.

Banii colectați din taxă sunt folosiți pentru activităţi de promovare şi marketing la nivel naţional, internaţional şi în mediul online; crearea şi comunicarea brandului turistic al municipiului Bucureşti; organizarea şi participarea la târguri şi conferinţe de profil interne şi internaţionale pentru a promova turismul bucureştean; realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenţi tour-operatori; atragerea şi dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene, granturi EEA; realizarea de info trip-uri pentru tour-operatori, reprezentanţi media şi alţi vectori de comunicare în vederea promovării destinaţiei turistice Bucureşti; promovarea evenimentelor şi obiectivelor turistice prin intermediul centrelor de informare turistică; elaborarea strategiei de marketing a destinaţiei turistice Bucureşti; susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării turismului de tip smart.

În 2019, taxa de promovare turistică a crescut de la 1% la 2%.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro