Sari direct la conținut

Primăria Sectorului 3 vrea să mute stația de sortare a deșeurilor în orașul Fundulea/ Călărași

HotNews.ro

​Primăria Sectorului 3 vrea să mute stația de sortare a deșeurilor din comuna Cățelu, în orașul Fundulea/ Călărași: pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Sector 3 de azi se află un proiect de hotărâre pentru achiziționarea unui teren arabil,în suprafață de 43.000, în această localitate.

UPDATE Proiectul privind achiziția terenului din Călărași nu a fost adoptat. Cel privind extinderea sistemului de management al deșeurilor a întrunit numărul necesar de voturi la fel și cel privind preluarea de la Primăria Capitalei a activității deprelucrare, neutralizare și valorificare energetică a deșeurilor.

Primăria ar urma să plătească maxim 10 euro/mp.

”Se aprobă achiziția unui teren extravilan, categoria de folosință arabil, în suprafață de 43.000 mp, situat pe teritoriul oraşului Fundulea, tarla 185, parcela 15, judeţul Călărași, având nr. cadastral 22263, cu un preț maxim de 10 Euro/mp, în vederea relocării stației de sortare a gunoului menajer, situată la adresa str. Drumul Lunca Visagului nr.42-60, sector 3, București, sub condiția obținerii în prealabil a unui certificat de urbanism din care să rezulte posibilitatea construirii unei stații de sortare a deşeurilor”, se arată în proiectul de hotărâre.

Terenul ar urma să fie cumpărat de Societatea SD3 Salubritate și Deszăpezire S3.

Pe ordinea de zi se află și indicatorii tehnico-economici pentru ”Extinderea sistemului de management integrat al deşeurilor în Sectorul 3. Din studiul de fezabilitate întocmit reiese că trebuie făcută o investiție de 294.049.834 lei inclusiv TVA. Prin acest proiect se propune înfiinţarea a peste 500 de puncte de colectare separată a deşeurilor municipale.

  • ”Primăria Sectorului 3 intenționează să solicite finanțare prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 pentru implementarea necesităților investiţionale identificate în cadrul PMGD şi aplicabile contextual sectorului.
  • Prin intermediul acestei finanțări se asigură promovarea investițiilor în sectorul de deşeuri prin dezvoltarea sistemului de colectare a deșeurilor municipale și amenajarea unor facilitati pentru tratarea deşeurilor care să asigure atât sustenabilitatea sistemului de management integrat al deşeurilor implementat prin programele anterioare, cât şi conformarea cu prevederile directivelor aplicabile acestui sector”, se arată în proiectul de hotărâre.

Scopul proiectului este creşterea ratei de reciclare a deşeurilor prin:

  • Achiziția de echipamente pentru colectarea separată a deşeurilor reciclabile;
  • Realizarea de centre de colectare mobile cu aport voluntar;
  • Realizarea de campanii de conştientizare a populaţiei privind colectarea separată a
  • deşeurilor.

Primăria Sectorului 3 vrea să preia de la Primăria Capitalei activitatea de prelucrare, neutralizare și valorificare energetică a deșeurilor de pe raza Sectorului, precum şi activitatea de administrare a depozitelor de deşeuri şi/sau instalaţiilor de eliminare: pe ordinea de zi se află un proiect în acest sens. La ultima ședință acesta a fost respins. Modificările legislative făcute recent de Guvern permite asta sectoarelor.

Cererea Primăriei Sectorului 3 vine în contextul în care stația de sortare a instituției din localitatea Cățelu a fost închisă recent deoarece a rămas fără autorizație de mediu și a primit amenzi de aproape 1 milion de lei de la Garda de Mediu pentru nereguli.

Totodată, primăriile de Sector au probleme mari deoarece singura groapă de gunoi rămasă deschisă în București este ECOSUD, iar între primăria Capitalei și acest operator economic sunt divergențe în ceea ce privește tariful de depozitare.

La ultima ședință de Consiliu Local, consilierii USR au cerut mai multe explicații primarului Robert Negoiță, despre ce înseamnă preluarea acestei activități, însă nu au primit.

  • ”Noi am aflat din mediul online că stația de sortare a fost închisă, nu știm dacă temporar sau definitiv. Am solicitat un raport, ce se întâmplă la SD 3 și la Direcția de salubritate în legătură cu activitatea de salubritate pe raza Sectorului 3, nu am primit.
  • Am întrebat care sunt implicațiile operaționale și financiare a închiderii stației de sortare, nu am primit niciun răspuns. Am întrebat care sunt demersurile pe termen scurt și lung, cu termene și responsabili, după închiderea stației de sortare, nu am primit răspuns.
  • Am întrebat ce înseamnă acest acord de principiu, care sunt implicațiile operaționale și financiare, ce înseamnă pentru buzunarul cetățenilor, nu am primit niciun răspuns.
  • Ne aflăm în situația în care s-au investit peste 200 de milioane de lei într-o societate a cărei activitate este acum închisă și ne dorim să preluăm ceva ce nu știm ce implicații mai provoacă, nu știm ce activități implică, dar să dăm acest acord de principiu cuiva care a dovedit chiar săptămâna trecută că nu este în stare să țină o stație de sortare deschisă”, a declarat Mihaela Văcaru, consilier local USR.

Primarul Robert Negoiță a răspuns că nu are o soluție, după preluarea atribuțiilor urmând să fie făcute studiile care să dea soluția.

  • ”Reaua-credință câteodată transpiră prin toții porii pielii. Cum doamna consilier ați aflat din online că se închide stația de sortare când d-voastră în Consiliu ați aprobat relocarea stației?
  • Chiar nu e de comentat ce spuneți pentru că sunteți foarte malefică și cu rea-credință.
  • Discutăm de faptul că Guvernul a dat o Ordonanță care permite să treacă aceste aspecte, aceste competențe, de la Primăria generală la Primăria de Sector pentru că Primăria Generală nu este în stare să se achite de atribuții.
  • Și mă bucur că avem posibilitatea să facem noi asta. Vrem să luăm aceste atribuții și ce vom face vom vedea.
  • În primul rând trebuie să treacă la noi și după aia să comandam studii, că dacă nu avem atribuții este ilegal să intreprindem demersuri care să ne arate soluția”, a spus Negoiță.

În luna mai, Consiliul Local Sector 3, la propunerea executivului, a aprobat relocarea stației de sortare din Cățelu.

Au fost propuse două soluții:

  • Relocarea stației de sortare cu achiziția prealabila a terenului pe care urmează a fi amplasată hala de sortare: se va realiza achiziția terenului (la o distanţă de maxim 50 km de București) urmată de relocarea staţiei şi asigurarea tuturor utilităţilor, branșamentelor, avizelor şi autorizaţiilor necesare desfăşurării activității. Costurile estimate pentru această variantă sunt aproximate la o valoare de 48.652.852,50 lei.
  • Relocarea stației de sortare cu închirierea prealabilă a terenului pe care urmează a fi amplasată hala de sortare: se realizează închirierea terenului (la o distanță de maxim 50 km de Bucureşti), pentru o perioadă de aproximativ 25 ani şi eventual a unei hale în care să poata fi relocate utilajele și echipamentele aferente stației de sortare. Costurile estimate pentru această variantă sunt aproximate la o valoare de 42.702.852,50 lei la care se adaugă cheltuieli de închiriere estimate la 100.000 lei.

Vezi aici documentul.

În luna aprilie, Primăria anunța că va face o stație nouă de sortare.

”Primăria Sectorului 3 va edifica și pune în funcțiune o nouă și modernă stație de sortare a de

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro